Projekt Profilaktyczno - Edukacyjny „ CHROŃMY MŁODOŚĆ W SIECI”
2019-11-08
W miesiącu wrześniu 2019 roku, NASZA SZKOŁA przystąpiła do Projektu Profilaktyczno - Edukacyjnego „ CHROŃMY MŁODOŚĆ W SIECI” prowadzonego przez Stowarzyszenie Ruch Pomocy Psychologicznej „INTEGRACJA”.
Program finansowany jest ze środków Ministerstwa Zdrowia.
Podstawowym założeniem projektu jest podniesienie poziomu wiedzy i świadomości uczestników programu w przedmiocie bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu.
Adresatami ww. działań są przede wszystkim : uczniowie o cechach liderskich w wieku
14-18 lat - wolontariusze w programie, młodzież klas starszych oraz osoby dorosłe: psycholodzy, pedagodzy, nauczyciele i rodzice.
Koordynatorami projektu ze strony szkoły są:
Danuta Żelazko – pedagog
Anna Ziemska – psycholog
Uczniowie – liderzy zaproszeni do projektu, to:
Malwina Amarowicz
Oliwia Głowacz
Anna Krygowska
Karolina Malinowska
Klaudia Pawłowska
Emilia Rusinek
Aleksandra Szpilek
Nikodem Wołoszyn
Program składa się z trzech części: edukacyjnej, profilaktycznej i informacyjnej. Zarówno szkolenia, jak i warsztaty prowadzone są przez trenerów Stowarzyszenia „Integracja”, posiadających rekomendacje trenerskie Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Zasadniczym celem projektu jest wzrost wiedzy i świadomości młodzieży szkolnej, kadry pedagogicznej i rodziców w zakresie bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu poprzez realizację szeregu kompleksowych i spójnych działań profilaktyczno – edukacyjnych.
Cele szczegółowe:
- Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania nowatorskich działań
- Przekazanie młodzieży wiedzy na temat zagrożeń, mechanizmu uzależnienia i zasad bezpiecznego korzystania z sieci
- Rozwój u młodzieży kompetencji społecznych obniżających ryzyko wystąpienia
uzależnienia od gier, komputera i Internetu
- Zapoznanie rodziców z wiedza na temat zagrożeń związanych z nadużywaniem komputera i Internetu
- Uwrażliwienie młodzieży i dorosłych na problemy rówieśników
Projekt realizowany jest w kilku etapach:
- W pierwszym zostali przeszkoleni koordynatorzy projektu.
- W kolejnym, uczniowie – liderzy wyjechali na trzydniowe warsztaty szkoleniowe.
- W następnych, uczniowie – liderzy, przeprowadzą przy wsparciu koordynatorów, zajęcia oraz grę terenową według przygotowanych wcześniej scenariuszy z młodzieżą klas V - VIII oraz z rodzicami .
- Końcowym etapem jest Międzyszkolna Debata Młodzieżowa.
Anna Ziemska