WEBBY
program ERASMUS+ w Szkole Podstawowej nr 14 w Przemyślu
Projekt realizowany przez Szkołę Podstawową nr 14 im Zjednoczonej Europy odbywa się w ramach akcji 2 „Partnerstwa strategiczne”.
Począwszy od konkursu w roku 2018 w akcji 2 rozróżnia się dwa typy projektów: Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej oraz projekty Współpracy szkół.
Nasz projekt to projekt Współpracy szkół
Projekty współpracy szkół (KA229) polegają na współdziałaniu szkół z różnych krajów nad wspólnym tematem bądź problemem do rozwiązania. Projekty mają wzmacniać potencjał szkół do współpracy międzynarodowej, pozyskiwania wiedzy i umiejętności oraz stawiania czoła nowym wyzwaniom. Działania powinny przynieść możliwie trwałe rezultaty nie tylko dla osób bezpośrednio biorących udział w działaniach, lecz także w postaci poprawy jakości i skuteczności pracy szkół partnerskich. Powinny one także możliwie szeroko wpływać na otoczenie szkół. Partnerstwo może obejmować co najmniej dwie i najwyżej sześć szkół z przynajmniej dwóch różnych krajów programu. Projekty mogą trwać od 12 do 24 miesięcy.
Nasz projekt został zaplanowany na 18 miesięcy: 01.10.2018 – 31.03.2020r . Współpracować będziemy z dwoma krajami: Turcją i Włochami. Tytuł projektu to WEBBY.
Głównym celem projektu jest zapoznanie nauczycieli i uczniów z najnowszymi narzędziami WEB 2.0 oraz wykorzystywanie ich w codziennej pracy
Na każdy miesiąc realizacji projektu zostały zaplanowane inne zadania:
MIESIĄC |
WEB 2.0 |
ZADANIE DO WYKONANIA |
PAŹDZIERNIK |
PADLET |
- Stworzenie padletu do upowszechniania prac uczniów i nauczycieli |
|
NARZĘDZIA DO TWORZENIA ANKIET: |
- tworzenie ankiet- ewaluacja |
|
NARZĘDZIA DO TWORZENIA LOGO I PLAKATU: 1) CANVA |
-stworzenie logo i plakatu do projektu- konkurs na logo i plakat projektu– przygotowanie pieczątki zawierającej logo projektu |
LISTOPAD |
NARZĘDZIA DO TWORZENIA FILMIKÓW I PREZENTACJI: |
- zaprezentowanie szkoły – zaprezentowanie miasta– zaprezentowanie kraju |
|
NARZĘDZIA DO TWORZENIA WITRYNY INTERNETOWEJ I BLOGA: |
- stworzenie witryny internetowej -stworzenie bloga (zadanie nieobowiązkowe) |
GRUDZIEŃ |
NARZĘDZIA DO TWORZENIA DIAGRAMÓW, MAP MYŚLI: |
- stworzenie mapy myśli dotyczącej innowacyjnych metod w edukacji |
|
NARZĘDZIA DO TWORZENIA MAP WIRTUALNYCH: |
-stworzenie mapy z zaznaczeniem miast, stolic i szkół biorących udział w projekcie – stworzenie mapy z rzekami, górami, jeziorami w poszczególnych państwach |
|
NARZĘDZIA DO TWORZENIA WIRTUALNYCH KARTEK OKOLICZNOŚCIOWYCH: |
- tworzenie wirtualnych kartek z okazji Świąt Bożego Narodzenia |
STYCZEŃ |
NARZĘDZIA DO TWORZENIA CHMUR WYRAZÓW: |
- tworzenie chmur wyrazów |
|
NARZĘDZIA DO TWORZENIA WIRTUALNYCH PUZZLI: |
- tworzenie puzzli przedstawiających flagi poszczególnych krajów biorących udział w projekcie
|
|
NARZĘDZIA DO TWORZENIA FISZEK: |
-tworzenie fiszek jako pomocy dydaktycznych z różnych przedmiotów
|
LUTY |
KORZYSTANIE Z MAŁYCH INTERAKTYWNYCH MODUŁÓW WSPIERAJĄCYCH PROCES UCZENIA SIĘ PRZY POMOCY : |
- przygotowywanie się do zajęć przy pomocy istniejących modułów interaktywnych |
|
KODOWANIE PRZY UŻYCIU: |
- kodowanie |
|
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU |
- prowadzenie zajęć w czasie których uczeń dowie się jak bezpiecznie korzystać z internetu |
MARZEC |
NARZĘDZIA DO TWORZENIA POSTACI: |
- tworzenie postaci i avatarów przedstawiających ważne postacie z historii poszczególnych krajów |
|
NARZĘDZIA DO TWORZENIA WIRTUALNYCHKSIĄŻEK: |
- stworzenie wirtualnej książki do zapisywania wyników ankiet– stworzenie wirtualnej książki do zapisywania wspomnień z pobytu w krajach partnerskich |
|
NARZĘDZIA DO PREZENTOWANIA OBRAZÓW3D I 4D: |
- prezentowanie obrazów w 3d i 4d |
MAJ |
NARZĘDZIE DO TWORZENIA TESTÓW I QUIZÓW: |
- tworzenie testów, quizów na różne przedmioty |
CZERWIEC |
NARZĘDZIA DO TWORZENIA I ODCZYTYWANIA KODÓW KRESKOWYCH: |
- tworzenie zadań przy użyciu kodów kreskowych |
|
NARZĘDZIA DO TWORZENIA GIER: |
- stworzenie gry „poszukiwacze skarbów” we współpracy z rodzicami, nauczycielami i uczniami |
Na potrzeby projektu została założona strona internetowa projektu: www.webbyweb20.weebly.com
A także strona na facebooku, tylko dla nauczycieli i uczniów naszej szkoły: WEBBY w SP14
Mamy również grupę na facebooku dla uczniów i nauczycieli ze wszystkich szkół partnerskich: WEBBY Erasmus
Nasze prace można zobaczyć na stronie facebooka WEBBY w SP14 ale również na naszym padlecie : https://pl.padlet.com/tabi28/2g9r4wm6tz1r
Prace uczniów i nauczycieli ze wszystkich szkół partnerskich można zobaczyć na wspólnym padlecie: https://pl.padlet.com/sltnbostanci/poil88mnfje3
Projekcie uczestniczą trzy szkoły:
SP14
Szkoła Podstawowa z Adany w Turcji- www.vehbinecipsavasan.meb.k12.tr
Szkoła Podstawowa w Piazza Armerina - www.istitutocomprensivofalconecascino.gov
W czasie trwania projektu 12 nauczycieli naszej szkoły wyjedzie na spotkania do szkół partnerskich: w grudniu 2018 do Turcji i w listopadzie 2019 do Włoch, gdzie będą wymieniać się doświadczeniami, pracować korzystając z narzędzi Web2.0 a także obserwować pracę nauczycieli tamtejszych szkół. Do naszej szkoły również przyjadą uczestnicy projektu. Ich wizyta odbędzie się w maju 2019r. Czekamy na to spotkanie!
O Programie Erasmus+
Program Erasmus+ wszedł w życie 1 stycznia 2014 r. i zastąpił dotychczasowe programy: „Uczenie się przez całe życie” (oraz jego programy sektorowe – Erasmus, Leonardo da Vinci, Comenius Grundtvig), akcję Jean Monnet, program „Młodzież w działaniu” oraz pięć innych programów. Po raz pierwszy w historii programów edukacyjnych Unii Europejskiej, wspierane będą również inicjatywy związane ze sportem. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat, czyli do roku 2020.
Założenia
Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji i szkoleń, młodzieży oraz sportu w Europie. Odpowiadając na wyzwania nakreślone przez dokumenty strategiczne europejskiej polityki, program ma się przyczyniać do rozwijania umiejętności jego uczestników oraz zwiększania ich szans na zatrudnienie, a także modernizacji systemów edukacji, szkoleń i wspierania młodzieży.
Priorytety
Największy nacisk w nowym programie został położony na edukację formalną i pozaformalną służącą rozwijaniu umiejętności uczniów, nauczycieli i pracowników oraz poprawy ich sytuacji na rynku pracy.
W praktyce program Erasmus+ umożliwia zagraniczną mobilność – wyjazdy w celach edukacyjnych uczniów, studentów, kadry edukacyjnej i pracowników młodzieżowych oraz wspiera budowę partnerstw pomiędzy uniwersytetami, szkołami wyższymi i średnimi, przedsiębiorstwami i organizacjami non-profit na rzecz wzmacniania innowacyjności i budowania wiedzy. W programie podkreśla się szczególnie znaczenie współpracy międzysektorowej i wzmacnianie efektu synergii pomiędzy sektorami edukacji a środowiskiem pracy. Działania w obrębie sportu mają przede wszystkim wspierać inicjatywy mające na celu zwalczanie przemocy, dyskryminacji i dopingu. Na dofinansowanie będą mogły liczyć również międzynarodowe imprezy sportowe typu non-profit.
Budżet
Siedmioletni budżet programu wynosi 14.7 mld EUR, co stanowi 40% wzrost w stosunku do poprzedniej edycji programów unijnych w dziedzinie edukacji. Z możliwości programu będzie mogło skorzystać ponad 4 miliony młodych ludzi – studentów i dorosłych – zdobywając doświadczenie zawodowe, studiując szkoląc się lub odbywając wolontariat za granicą.
Struktura progamu Erasmus+
Struktura programu Erasmus+ została uproszczona w stosunku do poprzedniej edycji programów i
obejmuje trzy główne typy działań:
Akcja 1: mobilność edukacyjna (wyjazdy w celach edukacyjnych),
Akcja 2: współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk,
Akcja 3: wsparcie reform w obszarze edukacji.
oraz 2 rodzaje działań „specjalnych” zarządzanych centralnie: Jean Monnet i Sport.
Akcje 1. i 2. są akcjami zdecentralizowanymi i będą prowadzone przez Narodowe Agencje, natomiast działania w ramach akcji 3. będą działaniami zcentralizowanymi i będą zarządzane przez Agencję Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA) w Brukseli.
Uczestnicy programu
W nowym programie zmienia się istotnie podejście do składania wniosków – program oferuje co prawda pewne możliwości dla beneficjentów indywidualnych, ale jedynie instytucje lub organizacje będą mogły wnioskować o dofinansowanie projektów. W programie Erasmus+ mogą uczestniczyć następujące państwa:
28 państw członkowskich Unii Europejskiej, państwa EFTA/EOG: Islandia, Liechtenstein, Norwegia; państwa kandydujące do UE: Turcja, była jugosłowiańska republika Macedonii.
Agencja Wykonawcza
Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA) znajduje się w Brukseli. Do jej zadań należy realizacja kilkunastu finansowanych przez Wspólnotę programów oraz działań w dziedzinie edukacji i szkoleń, aktywnego obywatelstwa, spraw młodzieży, kultury i polityki audiowizualnej, w tym również programu Erasmus+. W ramach programu Erasmus + EACEA będzie zarządzać akcjami scentralizowanymi.
Władza Krajowa
Nadzór nad programem Erasmus+ w Polsce sprawują wspólnie: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Narodowa Agencja
Przy wdrażaniu programu Erasmus+ Komisja Europejska współpracuje z Agencją Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego w Brukseli oraz Agencjami Narodowymi w poszczególnych krajach. W Polsce funkcję Narodowej Agencji Programu Erasmus+ pełni Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji z siedzibą w Warszawie.
źródło: www.erasmusplus.org.pl